Groente- en fruitwinkel kiest voor een lokale boodschap
Een oog voor kansen
2020 was een uitdagend jaar voor ondernemers. De horeca dicht, minder klanten in winkels en tal van veiligheidsmaatregelen. Genoeg reden om de moed in de schoenen te laten zakken. Maar niet voor René en Wendy van De Sterapel Groente en Fruit. Zij zagen een kans.
Geen radiostilte
De Sterappel Groente en Fruit, een lokale winkel in Kerkrade, kozen tijdens de pandemie ervoor om klanten te blijven informeren over de producten en diensten van de winkel. Structurele zichtbaarheid in plaats van radiostilte.
Hoe dan?
Met behulp van de VIA weekkrant hebben René en Wendy gezorgd voor lokale zichtbaarheid in Kerkrade en alle omliggende gemeenten. ‘'De consument zat veelvuldig thuis en had alle tijd om te lezen. Een wekelijkse advertentie in de weekkrant was een mooi middel om klanten te bereiken. Op een veilige manier inkopen doen of deze laten bezorgen was onze boodschap.’'
Waarom stonden jullie niet in de krant?
Wekelijks adverteren in de krant heeft René en Wendy Groente en Fruit geholpen zichtbaar te zijn voor klanten én nieuwe klanten. Lezers van de krant waren zelfs gewend aan de positie van de winkel in de krant. Wanneer ze er een week niet in stonden, werd dit opgemerkt door klanten. Naast de gedrukte variant was de VIA ook gratis digitaal te lezen.