Zoeken:

Data-analist

 

Maastricht | 32 – 36 uur | HBO/WO

Een groeiende stroom aan data analyseren en interpreteren om de nieuwsvoorziening voor honderdduizenden lezers en volgers continu te verbeteren. Is dat een uitdaging waar jij enthousiast van wordt? Mediahuis Limburg in Maastricht, uitgever van De Limburger, is op zoek naar een data-analist.

Wat ga je doen?

De lezers en volgers van De Limburger en onze andere nieuwsmerken maken 24/7 gebruik van onze journalistieke en commerciële platformen. Dat levert een enorme stroom aan data op. Deze data worden verzameld, geanalyseerd, geïnterpreteerd en gepresenteerd aan onze interne klanten, zoals de Redactie en Marketingafdeling. De focus van je werk ligt dan ook op journalistieke data en  consumentendata. Hierbij duik je onder andere in de wereld van leesgedrag, campagne-effectiviteit en digitale leesactivatie.

Als allround data-expert speel jij een sleutelrol. Je bent adviseur en tegelijk ambassadeur van het data-gedreven werken binnen onze organisatie. Er wordt een beroep gedaan op je vakkennis, enthousiasme en communicatievaardigheid. Niet alleen binnen Mediahuis Limburg, maar ook binnen samenwerkingsprojecten van de internationale Mediahuis-groep. Kortom, je acteert in een groot en uitdagend speelveld.

Het team

Als data-analist maak je deel uit van ons team Data & Insights, een onderdeel van de afdeling Media Services. Deze afdeling ondersteunt onze nieuwsmerken op het terrein van digitale technologie en het verzamelen, structureren, analyseren en toepassen van data. Jouw collega’s hebben een digitaal profiel en werken nauw samen met het technologisch shared service center van onze internationale Mediahuis-groep, met kantoren in Antwerpen en Amsterdam. Ons Data & Insights team is ambitieus, werkt klantgericht en houdt steevast de blik op de toekomst. Vooruitzien is belangrijker dan terugkijken.

Wat breng je mee

  • Een cv met een afgeronde HBO- of masteropleiding en bij voorkeur enkele jaren werkervaring. Naast je opleidingsniveau zijn we minstens zo geïnteresseerd in jou als mens en collega. Wat drijft je, wat vind jij belangrijk in je werk en waar word jij gelukkig van?
  • De kerncompetenties zijn analyse- en adviesvaardigheid. Daarbij beschik je over goede communicatie-skills. Vanuit je persoonlijk leiderschap ben je in staat om goed samen te werken.
  • Je weet waarover je praat en dat blijkt uit je opleidingen en uit de kennis die je hebt op het gebied van bedrijfskunde, informatica en informatiemanagement. Verder heb je ervaring met tools als Power BI, SQL en Python. Ervaring met marktonderzoek is een pré.
  • Je beheerst niet alleen de Nederlandse taal, maar spreekt en schrijft ook goed Engels.

Ons aanbod

Mediahuis Limburg biedt je een prachtige uitdaging bij een toonaangevend en dynamisch  mediabedrijf. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en veel vrijheid om op een creatieve manier in te spelen op een snel veranderende markt. We bieden je een prima salaris op basis van fulltime 36 uur. Afhankelijk van je opleiding en ervaring is de functie ingedeeld in schaal J (€ 3.200 – € 4.625). Verder maak je gebruik van een compleet arbeidsvoorwaardenpakket, waaronder een eindejaarsuitkering van 5% en een persoonlijke keuzebudget van 12%. Twee derde van je pensioenpremie wordt door ons betaald. Tenslotte mag je rekenen op een eigen opleidingsbudget, faciliteren we thuiswerken en hebben we een fijne werkplek voor je in ons gemakkelijke bereikbare kantoor in Maastricht. En dat alles in een team met leuke collega’s!

Organisatie

Even terug naar Mediahuis Limburg. Van onze ambitie maken we geen geheim: onze leidende positie als mediabedrijf in Limburg verder uitbouwen. We maken deel uit van de succesvolle Mediahuis-groep, actief in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Ierland. Mediahuis is uitgever van meer dan dertig prominente nieuwsmerken, waaronder NRC, De Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad en Dagblad van het Noorden. We zetten vol in op samenwerken en het delen van ideeën en praktijkervaringen.

Reageren

Is deze baan voor jou dé kans om verder te groeien? Laat dan van je horen! Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mischa Jeschull, manager van onze afdeling Media Services. Stuur een mail naar [email protected] of bel of app naar 06-14 10 76 50. Wil je solliciteren? Stuur dan je motivatie met cv naar [email protected].

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.