Zoeken:

Marketeer B2C

 

Maastricht | 32-36 uur | HBO-niveau

Welke ervaren marketeer B2C komt ons helpen om met gerichte campagnes het nieuwsmerk De Limburger top of mind te laten zijn en nieuwe abonnees te werven? Het B2C-team van Mediahuis Limburg is op zoek naar een nieuwsgierige marketeer om mee te bouwen aan de digitale toekomst van De Limburger.

Mediahuis Limburg speelt in de voorhoede van de snelle digitale ontwikkeling van nieuwsmedia. De Limburger is ons vlaggenschip en behoort tot de grootste regionale nieuwsmedia in Nederland. Het maken van kwalitatief hoogstaande journalistieke producties én het slim vermarkten van deze producties bepalen voor een groot deel ons succes. We bouwen voortdurend aan duurzame relaties met onze abonnees en willen daarin met jou de volgende stappen zetten.

Wat ga je doen
Dagelijks ben je actief en betrokken bij de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van campagnes met als doel het werven van lezers en abonnees en het creëren van een positieve merkbeleving. Het resultaat van jouw inspanningen zorgt voor een instroom van nieuwe abonnees en teruggewonnen oud-abonnees.

Als een van de grootste regionale nieuwsmerken van Nederland trekken we wekelijks honderdduizenden bezoekers naar onze website en app. Jouw missie? Het verleiden van deze bezoekers naar loyale betalende abonnees. Jij bent degene die zich toelegt op het vormgeven, evalueren en optimaliseren van campagne-flows. Zo zorgen we ervoor dat het perfecte aanbod op het juiste moment en via het meest effectieve kanaal wordt gepresenteerd. Een nauwe samenwerking met experts in jouw team en van andere afdelingen is hierbij cruciaal.

Om zichtbaar en relevant te blijven, ontwikkelen we meerdere grootschalige campagnes per jaar. Om dit te realiseren hou je nauw contact met onze redactie, zodat je weet wat er speelt en snel kunt inhaken op actuele thema’s. Door jouw expertise in contentmarketing weet je typische Limburgse thema’s als vasteloavend, het OLS en de festivalzomer moeiteloos af te wisselen met maatschappelijk belangrijke thema’s als gemeentelijke verkiezen en het lokale nieuws. Je werkt voor een toonaangevend nieuwsmerk waar actualiteit belangrijk is. Een werkdag is dan ook nooit hetzelfde.

Naast onze eigen media heb je de vrijheid om een scala aan externe kanalen te benutten, afhankelijk van de impact en doelstellingen van een campagne. Je schakelt naadloos tussen de verschillende kanalen: e-mail, social media, telemarketing, direct marketing en Google ads. Uiteraard sta je er niet alleen voor en kun je rekenen op ondersteuning van e-mail marketeers, online marketeers, social media managers, telemarketing specialisten en data-analisten.

Belangrijk om te benadrukken is dat het terugwinnen van oud-abonnees een van jouw focusgebieden is binnen de taakverantwoordelijkheden van het team. Dit betekent dat je extra aandacht en werk steekt in telemarketing, direct marketing en e-mail marketing. 

Wat breng je mee
We gaan heel graag met je in gesprek als je meerdere jaren werkervaring hebt (minimaal 5 jaar) in een vergelijkbare functie bij een e-commerce speler, onlineplatform, mediabedrijf of agency. Om succesvol te zijn in deze functie beschik je naast vakinhoudelijke kennis en de ervaringsjaren over enkele specifieke persoonskenmerken.

De kerncompetenties die we zoeken zijn doelgerichtheid, zelf-startend vermogen, de rol van verbinder en het aanbrengen van structuur. Met die eigenschappen haal je namelijk energie uit het bedenken en uitvoeren van ideeën. Weet je hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en kun je optimaal samenwerken in multidisciplinaire teams.

Bij voorkeur ben je geboren en getogen in Limburg, waardoor je je moeiteloos kunt verplaatsen in de leefwereld van onze lezers en (potentiële) abonnees en je hierop effectief kunt inspelen met jouw campagnes.

Wat wij bieden
Een prachtige uitdaging bij een dynamisch en toonaangevend mediabedrijf dat deel uit maakt van de internationale Mediahuis groep, die volop investeert in innovatie en technologie. Een functie die je volop kansen biedt om je verder te ontwikkelen en door te groeien.

We bieden je vanzelfsprekend een goed salaris, afhankelijk van je opleiding en ervaring. De functie is ingedeeld in salarisschaal J (€ 3.200 – € 4.625), op basis van een fulltime werkweek van 36 uur. Verder maak je gebruik van een compleet arbeidsvoorwaardenpakket, waaronder een eindejaarsuitkering van 5%, een persoonlijke keuzebudget (PKB) van 12% en een resultaatafhankelijke winstdelingsregeling. Tweederde van je pensioenpremie wordt door ons betaald. Tenslotte mag je rekenen op een eigen opleidingsbudget, faciliteren we thuiswerken en hebben we een moderne en toegankelijke werkplek in Maastricht.

Ons team
Als marketeer maak je deel uit van het marketingteam binnen de afdeling Lezersmarkt (B2C). Dit team bestaat uit een e-mail marketeer, twee acquisitie-marketeers en een retentie marketeer. Jouw team werkt nauw samen met het redactionele distributieteam en met het service- en behoudsteam van de afdeling Klantenservice. Van de afdeling Media Services krijg je volop ondersteuning op het gebied van digitale technologie, data, processen en projectmanagement. Ook werk je veel samen met de manager communicatie als het gaat om de inhoud en vorm van de communicatie met onze abonnees.

Mediahuis
Even terug naar Mediahuis Limburg. Van onze ambitie maken we geen geheim: onze leidende positie als mediabedrijf in Limburg verder uitbouwen. We maken deel uit van de succesvolle Mediahuis groep, actief in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Ierland. Mediahuis is uitgever van meer dan dertig prominente nieuwsmerken, waaronder NRC, De Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad en Dagblad van het Noorden. We zetten vol in op samenwerken en het delen van inzichten, ideeën en ervaringen. Als (campagne) markerteer zul je regelmatig contact hebben met je collega’s in Amsterdam, Leeuwarden en Antwerpen.

Reageren
Voor meer informatie over onze vacature kun je contact opnemen met Armand Castermans, hoofd Lezersmarkt. Stuur een mail naar [email protected] of bel of app naar 06-100 900 57. Wil je solliciteren? Stuur dan je motivatie met cv naar [email protected]. Je kunt reageren tot 24 november.