Zoeken:

Antwerpen, 6 september 2021 – Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Europese mediagroep Mediahuis, investeert €3,54 mio. in myskillcamp (www.myskillcamp.com). De investering door Mediahuis maakt deel uit van een grotere investeringsronde waarbij, samen met investeringspartners Wapinvest, Riverside Growth Fund, Alongside Inventures en Conviction VC, in totaal €12 mio. wordt geïnjecteerd. De extra middelen moeten het van oorsprong Belgische online trainingsplatform myskillcamp in staat stellen om verdere activiteiten te ontwikkelen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland. Voor Mediahuis is dit de derde investering in de markt van de education technology, na eerdere investeringen in training provider Lepaya (www.lepaya.com) en managementcoaching-app Bunch (www.bunch.ai).

Het is 2014 opgerichte myskillcamp kende de voorbije 6 jaar een bijzonder sterke groei. Aan de basis van het succes ligt het unieke aanbod van myskillcamp: een combinatie van enerzijds een ‘learning experience platform’ en anderzijds een ‘learning management systeem’. Op die manier biedt myskillcamp niet alleen werknemers een gepersonaliseerde en multimedia leerervaring, maar biedt het tegelijkertijd ook aan bedrijven een interactieve opleidings-hub waar leeractiviteiten centraal worden beheerd. Myskillcamp is vandaag reeds actief in de Belgische en Franse markt en zal de kapitaalinjectie aanwenden om naast een verdere groei in het Verenigd Koninkrijk, ook nieuwe markten aan te boren zoals Nederland, Duitsland en Zwitserland.

Cédric Cops, investment lead bij Mediahuis Ventures: “Mediahuis gelooft in het potentieel van de education technology markt. Het voorbije anderhalf jaar is de attractiviteit van die markt alleen maar toegenomen, gedreven door de sterk stijgende vraag naar e-learning toepassingen. Binnen die markt zijn we voortdurend op zoek naar veelbelovende spelers die we door middel van financiële steun, extra groeikansen kunnen bieden. Myskillcamp is zo’n veelbelovend speler die zich onderscheidt van concurrenten door de kwaliteit van het product, gedreven door de meest recente marktbehoeften en een bijzonder sterk team. De groei die myskillcamp jaar na jaar weet te realiseren is vrij uitzonderlijk en maakt meteen duidelijk dat er veel Europees groeipotentieel aanwezig is. We zijn blij dat Mediahuis hieraan kan bijdragen.”

Mediahuis Ventures is verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de venture capital activiteiten van Mediahuis en heeft als doel het ontwikkelingspotentieel van de groep verder te verbreden door in te zetten op nieuwe groeimarkten en businessmodellen. Hierbij wordt gekeken naar markten en activiteiten die in het verlengde liggen van de maatschappelijke rol van Mediahuis. Dat is het geval voor de markt van de education technology. De kapitaalinjectie in myskillcamp is voor Mediahuis Ventures de derde investering in deze markt. Eerder investeerde de Mediahuis in het Nederlandse Lepaya, expert in het aanbieden van blended soft skill trainingen en Bunch, een managementcoaching-app.