Skip to the content

De nieuwe VIA weekkrant

Ook voor Limburgers die geen abonnement hebben op De Limburger, blijft de weekkrant dus beschikbaar. Bovendien is de nieuwe VIA gratis digitaal te lezen als zogeheten e-paper. De digitale versies van de VIA krijgen een plaats op de website delimburger.nl/via. Op deze website staat tevens een overzicht van de 400 servicepunten waar de VIA gratis kan worden afgehaald.

Met de vernieuwde VIA bundelt Mediahuis Limburg de krachten van haar weekkrant en haar hoofdtitel De Limburger. Dat betekent dat ook het redactionele format wordt bijgesteld: nóg meer aandacht voor alledaagse gebeurtenissen in de lokale samenleving, positief van karakter en prettig leesbaar.

Door de verbinding te maken met De Limburger biedt de vernieuwde VIA nieuwe mogelijkheden voor lokale en regionale adverteerders en gemeentelijke overheden, niet alleen in print maar vooral ook online. De artikelen van de weekkrant krijgen een plaats op de 31 lokale webpagina’s van delimburger.nl, de website van De Limburger die dagelijks bijna 200.000 keer wordt bezocht. Op deze website is sinds enige tijd voor elk van de 31 Limburgse gemeenten een aparte pagina ingericht. Daaraan gekoppeld is er voor iedere gemeente een eigen Facebook-groep en een eigen gratis e-mail nieuwsbrief.

“Met deze productvernieuwing slaan we twee, zelfs drie vliegen in één klap”, licht directeur Maurice Ubags van Mediahuis Limburg toe. “We komen allereerst tegemoet aan de snel groeiende vraag van lokale ondernemers naar meer mogelijkheden om digitaal te kunnen adverteren op lokale en regionale schaal, en dan bij voorkeur in een journalistiek product van eigen bodem. Op de tweede plaats geven we de nieuwe VIA een sterkere positie mee door haar te verbinden met ons hoofdmerk De Limburger.”

“En als derde blijft met VIA Limburg de belangrijke functie behouden die onze lokale bladen van oudsher hebben in onze provincie”, aldus Ubags. “Want ook onze nieuwe uitgave zal straks een betekenisvol en gewaardeerd informatiekanaal zijn voor plaatselijk nieuws, daar ben ik van overtuigd. Alleen wordt deze in een moderne jas gestoken, met verschijningsvormen in niet alleen print, maar ook online en in social media.”

> delimburger.nl/via