De manier van adverteren in de titels van Mediahuis Limburg is vernieuwd
Bij Mediahuis Limburg zijn we continu in ontwikkeling. Om jou als adverteerder voortaan nog beter en efficiënter van dienst te zijn, hebben we de werkwijze voor het reserveren, aanleveren en plaatsen van advertenties in onze titels vernieuwd.
We zetten alle vernieuwingen graag voor je op een rij. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Stuur een mail naar [email protected] of bel ons op +31 (0)88 – 8245180. Alvast zeer bedankt voor je medewerking.
Nieuw klantnummer
Samen met de collega’s van Mediahuis Nederland en Mediahuis Noord hebben we bij Mediahuis Limburg een klantbeheersysteem in gebruik genomen. Dit betekent dat je per 8 april een nieuw klantnummer bij Mediahuis Limburg hebt gekregen. Het oude klantnummer is komen te vervallen en werkt niet meer. Het nieuwe klantnummer kun je vermelden bij alle reserveringen. Je hebt hierover onlangs per mail een persoonlijke nieuwsbrief ontvangen.
Nieuwe facturering
Wat ook is veranderd, is de manier van factureren bij Mediahuis Limburg. Printadvertenties worden wekelijks gefactureerd en digitale advertenties worden op einddatum gefactureerd. M.u.v. LimburgVac. Ook het afzendadres van de factureren wijzigt. Je ontvangt de facturen voortaan van [email protected]
Materiaal aanleveren
Ook gewijzigd is de manier van aanleveren van advertentiemateriaal voor printadvertenties in De Limburger, VIA weekkrant, Voilà, Ondernemen in Limburg en UitTipsLimburg. Je bent gewend om jouw advertenties naar ons of onze productiepartner Bee in Media te mailen, maar voortaan ontvang je van ons een link waarmee je je advertentiemateriaal (m.u.v. familieberichten) snel en eenvoudig kunt uploaden.
Jouw kant-en-klare printadvertentie of zetwerk-advertenties kun je voortaan uploaden via de nieuwe selfservice-portal van Mediahuis, IX genaamd. Snel, eenvoudig en wanneer dat jou het best uitkomt. Let op: dit geldt alleen voor printadvertenties. Het aanleveren van online-advertenties blijft voorlopig ongewijzigd.
Selfservice portal IX
- Voor advertenties in De Limburger en de VIA weekkrant ontvang je 5 dagen vóór plaatsing een link waarmee je je advertentie of het materiaal hiervoor (foto, logo en tekst) kunt uploaden.
- Voor advertenties in de Voilà, Ondernemen in Limburg en UitTipslimburg gelden afwijkende aanlevertermijnen. Maar geen nood, ook hiervoor ontvang je tijdig een link om aan te leveren.
Een account of inlog met wachtwoord heb je niet nodig. Je klikt gewoon op de link die je hebt ontvangen en volgt een paar eenvoudige stappen. Het grote voordeel van deze nieuwe werkwijze is dat je onmiddellijk ziet of je advertentie (of je materiaal) voldoet aan de aanleverspecificaties. Denk bijvoorbeeld aan de vereiste kwaliteit van een foto in de advertentie.
Voldoet de advertentie niet aan de specificaties, dan krijg je een melding met uitleg wat er gewijzigd moet worden en kun je met de correctieknop in veel gevallen snel het probleem zelf oplossen. Is de advertentie in orde, dan zorgt het systeem automatisch voor plaatsing in de afgesproken titel(s) op de afgesproken dag(en). Je hebt er dus geen omkijken meer naar. In de handleiding zie je stap voor stap hoe je een advertentie kunt uploaden.
Heb je nog geen kant-en-klare advertentie en moet deze door onze productiepartner Bee in Media worden opgemaakt? Geen probleem! Je kunt de losse onderdelen (foto, logo, tekst en een duidelijke
instructie wat de bedoeling is) ook via de nieuwe selfservice-portal uploaden. Bee in Media zal er dan mee aan de slag gaan en jou via de mail een proef sturen.
Download de handleiding.
Nieuwe werkwijze familieberichten
Om ook voor familieberichten een eenduidige manier van reserveren en aanleveren te kunnen hanteren, stopt Mediahuis Limburg met het berekenen van 3 mm per kolom witverlies. Dit betekent dat voortaan van ieder familiebericht het exacte formaat dient te worden gereserveerd en aangeleverd. Heb je vragen hierover? Neem dan gerust contact met ons op. Stuur een mail naar [email protected] of bel ons op +31 (0)88-8245610.