Zoeken:

Aanleverspecificaties Display

Algemene display formaten

Uiting Formaat pixels Maximaal aantal kb Materiaal
Medium Rectangle 300*250 200 jpeg/gif/HTML5
Leaderboard 728*90 200 jpeg/gif/HTML5
Skyscraper 120*600 200 jpeg/gif/HTML5
Wide Skyscraper 160*600 200 jpeg/gif/HTML5
Half Page Ad 300*600 200 jpeg/gif/HTML5
Mobile Half Page 320*240 200 jpeg/gif/HTML5
Billboard 970*250 200 jpeg/gif/HTML5
Mobile Banner 320*100 200 jpeg/gif/HTML5
Mobile Scroller 750*1334 200 jpeg/gif
Swipe Cube 300*250 200 jpeg

HTML5 banners zijn op aanvraag. Neem contact op met het team adoperations via [email protected] voor meer informatie en de specificaties.

Overige zaken om rekening mee te houden:

  • De gehele uiting dient clickable te zijn.
  • Stuur altijd de URL van de landingspagina mee.
  • Alle banners dienen secured (beveiligd) te worden aangeleverd via https.

Algemene gedragsvoorwaarden advertenties​

  • Redactionele content moet altijd zichtbaar zijn.​
  • De opbouw en vormgeving van een advertentie moeten zodanig afwijken van redactionele content dat deze in één oogopslag kan worden herkend als niet-redactioneel met een duidelijke en herkenbare signatuur van de afzender.​
  • De advertentie moet een duidelijke call-to-action of commerciële boodschap bevatten.​
  • Features van advertenties moeten user initiated zijn (geluid, expand) en het openen van de landingspagina altijd in een nieuw venster/ tabblad.
  • Advertenties mogen een apparaat, app of browser niet vertragen of laten vastlopen/crashen. Niet bij het laden en niet bij  het gebruik.
  • Advertenties mogen niet continue knipperend/stroboscopisch, 18+ of van adverteerders van de blocklist zijn.​

Aanleverformaten​

De volgende advertentieformaten zijn toegestaan:​

Animerende banners:
HTML5 (Voorkeur)​
Animated gif’s​

Statische banners:
.gif​
.png​
.jpg​

Gebruik van audio​
Audio van een banner of (in-banner) video staat bij het serveren standaard uit en kan middels een gebruikersactie (klik of mouse over) geactiveerd worden.​
Advertentieformaten die gebruik maken van audio moeten voorzien zijn van een aan/uit knop voor geluid.​

HTML 5​
HTML5 banners mogen aangeleverd worden als .zip bestand of via een adservering code (3rd party code).​
Het hoofd .html bestand dient een clickTAG te bevatten: var clickTag = ‘’;. Onze adserver gebruikt de clickTAG voor het correct meten van klikken.​
URL verwerking clickTag:​
– Rechtstreeks in clickTag HTML5 bestand​
– Los aanleveren (in dat geval een standaard URL gebruiken in clickTag)​
Om aflevering te garanderen adviseren we voor de aanlevering van HTML5 .zip bestanden gebruik te maken van file- sharing services als WeTransfer of Dropbox.​

ZIP bestanden​
Ieder .zip bestand dient minstens een index.htm of index.html bestand te bevatten. Dit unieke .htm/.html bestand wordt gebruikt als het startpunt voor de HTML5 advertentie.​

Er moet relatief worden verwezen naar alle codes en assets in het index.html-bestand, wat betekent dat het index.html-bestand moet verwijzen naar bestanden in dezelfde folder of binnen een folder waarin het index.html-bestand zit. Bestandsverwijzingen hoger in de folderhiërarchie kunnen niet worden geladen en leiden uiteindelijk tot een kapotte advertentie.​

Indien nodig, breng structuur aan in de bestanden. Daar zijn geen specifieke regels voor, maar het is handig om gelijksoortige bestanden te combineren.​
Minimaliseer het aantal bestanden die in het .zip-bestand staan. Wegens prestatieredenen hanteren we een limiet van 15 bestanden.​
Indien er gebruik gemaakt wordt van externe bronnen (jquery etc.,), dienen deze gebruik te maken van https (SSL).