Algemene display formaten
Uiting | Formaat pixels | Maximaal aantal kb | Materiaal |
Medium Rectangle | 300*250 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Leaderboard | 728*90 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Skyscraper | 120*600 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Wide Skyscraper | 160*600 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Half Page Ad | 300*600 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Mobile Half Page | 320*240 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Billboard | 970*250 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Mobile Banner | 320*100 | 200 | jpeg/gif/HTML5 |
Mobile Scroller | 750*1334 | 200 | jpeg/gif |
Swipe Cube | 300*250 | 200 | jpeg |
HTML5 banners zijn op aanvraag. Neem contact op met het team adoperations via [email protected] voor meer informatie en de specificaties.
Overige zaken om rekening mee te houden:
- De gehele uiting dient clickable te zijn.
- Stuur altijd de URL van de landingspagina mee.
- Alle banners dienen secured (beveiligd) te worden aangeleverd via https.
Algemene gedragsvoorwaarden advertenties
- Redactionele content moet altijd zichtbaar zijn.
- De opbouw en vormgeving van een advertentie moeten zodanig afwijken van redactionele content dat deze in één oogopslag kan worden herkend als niet-redactioneel met een duidelijke en herkenbare signatuur van de afzender.
- De advertentie moet een duidelijke call-to-action of commerciële boodschap bevatten.
- Features van advertenties moeten user initiated zijn (geluid, expand) en het openen van de landingspagina altijd in een nieuw venster/ tabblad.
- Advertenties mogen een apparaat, app of browser niet vertragen of laten vastlopen/crashen. Niet bij het laden en niet bij het gebruik.
- Advertenties mogen niet continue knipperend/stroboscopisch, 18+ of van adverteerders van de blocklist zijn.
Aanleverformaten
De volgende advertentieformaten zijn toegestaan:
Animerende banners:
HTML5 (Voorkeur)
Animated gif’s
Statische banners:
.gif
.png
.jpg
Gebruik van audio
Audio van een banner of (in-banner) video staat bij het serveren standaard uit en kan middels een gebruikersactie (klik of mouse over) geactiveerd worden.
Advertentieformaten die gebruik maken van audio moeten voorzien zijn van een aan/uit knop voor geluid.
HTML 5
HTML5 banners mogen aangeleverd worden als .zip bestand of via een adservering code (3rd party code).
Het hoofd .html bestand dient een clickTAG te bevatten: var clickTag = ‘’;. Onze adserver gebruikt de clickTAG voor het correct meten van klikken.
URL verwerking clickTag:
– Rechtstreeks in clickTag HTML5 bestand
– Los aanleveren (in dat geval een standaard URL gebruiken in clickTag)
Om aflevering te garanderen adviseren we voor de aanlevering van HTML5 .zip bestanden gebruik te maken van file- sharing services als WeTransfer of Dropbox.
ZIP bestanden
Ieder .zip bestand dient minstens een index.htm of index.html bestand te bevatten. Dit unieke .htm/.html bestand wordt gebruikt als het startpunt voor de HTML5 advertentie.
Er moet relatief worden verwezen naar alle codes en assets in het index.html-bestand, wat betekent dat het index.html-bestand moet verwijzen naar bestanden in dezelfde folder of binnen een folder waarin het index.html-bestand zit. Bestandsverwijzingen hoger in de folderhiërarchie kunnen niet worden geladen en leiden uiteindelijk tot een kapotte advertentie.
Indien nodig, breng structuur aan in de bestanden. Daar zijn geen specifieke regels voor, maar het is handig om gelijksoortige bestanden te combineren.
Minimaliseer het aantal bestanden die in het .zip-bestand staan. Wegens prestatieredenen hanteren we een limiet van 15 bestanden.
Indien er gebruik gemaakt wordt van externe bronnen (jquery etc.,), dienen deze gebruik te maken van https (SSL).