Zoeken:

Waterklaar

Waterklaar laat weten wat(er) speelt middels branded content

Branded Content Native Advertising Remarketing

Van bewustwording naar concrete actie

De Waterklaar voorjaarscampagne is een initiatief van de Limburgse waterorganisaties en gemeenten. Met als doel inwoners bewust te maken van de gevolgen van klimaatverandering op water en te motiveren eenvoudige maatregelen te nemen om die te helpen ondervangen. Samen aan de slag met het beperken van wateroverlast, droogte en hittestress en het bewaken van de waterkwaliteit.

Waterklaar website

Branding dé sleutel voor bewustwording?

Een branding campagne is het perfecte middel om een dieperliggende boodschap over te brengen bij een doelgroep. Geen korte boodschap, maar een verhaal wat het verdient om gelezen te worden. Door het verhaal van Waterklaar te plaatsen op het juiste kanaal, bij de juiste doelgroep, op het juiste moment, is een geslaagde campagne het uiteindelijke resultaat.

Remarketing

Naast een succesvolle bewustwordingscampagne zijn ook alle profielen (lezers) van de advertorial gebruikt. Deze geïnteresseerde doelgroep is op een later moment nogmaals benaderd (remarketing) middels display. Het doel? De lezers aansporen om gebruik te maken van de subsidieregeling om de eigen leefomgeving waterklaar te maken.

Het resultaat?

Een enorm aantal lezers met een hoge gemiddelde leestijd én een hoog aantal doorkliks naar de website van Waterklaar. Met een advertorial op De Limburger als startpunt van de campagne en plaatsingen middels Native Advertising, de nieuwsbrief en Facebook is er gezorgd voor continue aanvoer van geïnteresseerde lezers.

Doorklikpercentage 35%
Gemiddelde leestijd 162 sec.

Wil jij ook in de spotlight staan?