Redactie,
27 mei 2023
De Limburger heeft bij de Global Media Awards in New York een prachtige tweede prijs gewonnen. De Global Media Awards zijn de jaarlijkse prijzen van de International News Media Association, de wereldwijde marketingorganisatie voor nieuwsmedia. De awards gelden als de Oscars voor nieuwsmediabedrijven.
Hoofdredacteur Bjorn Oostra en chef online Genaud Molin van De Limburger mochten de prijs in ontvangst nemen op de slotdag van een vierdaags congres van de INMA in Manhattan. De Limburger was met haar project Artikel DNA genomineerd in de categorie ‘Best Internal Data Dashbaords and Reports’ voor regionale nieuwsmedia.
Artikel DNA is een door de redactie van De Limburger ontwikkelde methode om aan artikelen extra kenmerken toe te voegen, waardoor ze kan monitoren welke artikelen en welke typen van het journalistieke genre door de abonnees van de krant veel gelezen en hoog gewaardeerd worden. Op die manier probeert de redactie het aanbod optimaal af te stemmen op de wensen en behoeften van haar lezers.
Voor De Limburger is dit tweede Global Media Award. In 2014 won het deze prestigieuze prijs met een bijzondere marketingcampagne om, in samenwerking met bierbrouwer Brand Bier, nieuwe abonnees te werven rond het thema carnaval in Limburg.