Meer klanten door crossmediale aanpak
Zichtbaar zijn is belangrijk. Zeker voor winkels in de retail sector waar de concurrentie enorm is. Hendriks Schoenmode & Wandelsport, een (wandel)schoenen specialist in de regio Parkstad, heeft dit als geen ander begrepen. Door crossmediale zichtbaarheid verzekert Hendriks haar zaak van een continue doorstroom van bekende én nieuwe klanten.
Website Hendriks LandgraafAl meer dan 40 jaar een begrip
Hendriks Landgraaf is al meer dan 40 jaar het vertrouwde adres voor comfort- en wandelschoenen. Persoonlijke service en kwaliteit staan hoog in het vaandel. Hoewel de klantenkring groot is zorgt zowel lokale als online concurrentie én de wereldwijde pandemie voor een uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat klanten blijven terugkeren?
Van Display tot weekkrant
Gedurende heel het jaar gebruikt Hendriks een combinatie van print en online advertenties voor het verhogen van de naamsbekendheid en het promoten van producten. Naast banners (Display) op limburger.nl staat Hendriks regelmatig in zowel de VIA weekkrant als De Limburger, het magazine Voilà en bereiken ze ook leisure liefhebbers in de UitTipsLimburg-krant.
Lokaal online adverteren
Aangezien het merendeel van de klanten van Hendriks uit de regio komen, is de Display-campagne uitgezet in de regio Parkstad. Iedere individuele Display-campagne had gemiddeld 100.000 impressies en 350 kliks. Een mooie combinatie van gegenereerde naamsbekendheid en geïnteresseerde websitebezoekers.
Voorbeeld bannerWij krijgen heel veel reacties op onze advertenties. Als wij een advertentie plaatsen met afbeeldingen van schoenen, dan merk je direct dat klanten gericht voor die schoen naar de winkel komen.
Actie / reactie
Voor de campagnes van Hendriks is er voor gekozen om te adverteren op een zeer laagdrempelige manier. Door de focus te leggen op de producten ziet de (potentiële) klant direct het aanbod. Staat er iets leuks tussen? Dan kan de klant gericht de winkel bezoeken en een nieuw paar schoenen aan de haak slaan. Letterlijk actie/reactie.
Gigantisch bereik
De crossmediale combinatie van het adverteren in print en online heeft voor een enorm totaalbereik gezorgd. Bekijk hieronder het bereik dat per advertentie in elk printproduct is gegenereerd en de totale impressies van de Display-campagnes.